ELS MACARRONS GRATINATS DE LA IAIA....

Aquesta recepta és única i exclusiva de la meva àvia, la meva àvia li va donar la recepta a la meva mare, però no li surten igual. Són els únics macarrons gratinats que m'agraden, encara que la beixamel no m'agrada, la de l'àvia sí. Estan per llepar-se els dits ...



INGREDIENTS
  • 400 gr de carn picada (porc o vedella)
  • 250 gr de pasta de macarrons
  • 60 o 70 gr de mantega
  • 500 cl llet
  • 1 pot de tomàquet fregit de 400 gr
  • 2 dolls d'oli
  • 50 gr de formatge per gratinar
  • 2 cullerades de farina
  • Sal, pebre, orenga i nou moscada.
PASSOS A SEGUIR
  1. Coem la pasta en aigua amb sal i una cullerada de mantega.
  2. Salpebrem la carn.
  3. En una paella posem la carn amb 2 dolls d'oli i la fregim.
  4. Quan agafi color afegim el pot de tomàquet fregit, i hi afegim una mica de sal i l'orenga.
  5. Ho deixem a part.  
  6. En una altre cassola preparem la beixamel amb les 2 cullerades de farina, la mantega, nou moscada i la llet, fins que espesseixi.
FINALMENT, En un recipient de forn
  1. Posem la carn cuinada amb el tomàquet i orenga i la pasta cuita.
  2. Ho cobrim amb beixamel.
  3. Afegim el formatge a sobre de la beixamel.
  4. Ho gratinem 5 minuts al forn.

És el plat que sempre demano quan vaig a casa de la meva àvia. Acompanyat amb un bon tros de pa per a mullar, encara que no tinguis ganes de menjar t'ho menges ...
Ja et portaré algun dia.

Comments

Popular posts from this blog

Travel Maldivas

DIARI D'ITALIA