Posts

DIARI D'ITALIA

El viatge de final de curs, probablement l'últim que fem tots junts. Va ser increïble, mai ho oblidarem. Dilluns 22: sortim gairebé a les 8, i va venir tota la meva família a acomiadar-se. Ens vam asseure davant d'en autocar per no marejar-nos. Va passar 1 hora, i ens baixem en una gasolinera a sopar. Jo vaig sopar carn empanada. Seguim, i ens paràvem cada 3 hores. Dimarts 23: Ja ens comencem ha avorrir perquè portavem moltes hores. Fins que per fi a les 11 vam arribar a Pisa. No parava de ploure, però tot i així ens vam fer moltes fotos. Ens vam pujar a l'autocar i vam continuar fins Florència, on vam anar a un restaurant a dinar. No m'agradava el menjar! Després a les 16.30 vam visitar l'Acadèmia. Després de la visita vam tenir 1 hora de temps lliure, vam tornar a l'autocar fins arribar a l'Hotel Univers *** per sopar, fer una volta nocturna i dormir. Dimecres 24: Comencem amb el aniversari d'una amiga, on jo vaig portar les espelmes. En

SETMANA SANTA!

En aquesta Setmana Santa, com els meus pares no tenien vacances i el meu germà se n'anava al poble, cosa que jo no volia anar. Vaig estar tota la Setmana Santa amb el meu xicot. Divendres 12: just al sortir del cole me'n vaig anar a dinar ràpid perquè a les 6 havíem de ser a Abrera per veure una casa. Després de veure la casa vam anar al càmping a passar la Setmana Santa a Borredà. En arribar ens vam anar a dormir aviat perquè estàvem molt cansats de tota la setmana. Dissabte 13: Ens vam aixecar molt tard, a l'hora de dinar, i vam ajuddar a fer el menjar que era carn i patates a la brassa . Després de dinar vam anar al riu a prendre una mica el sol. Diumenge 14:  Ens vam tornar a aixecar tard, i després de dinar vam haver de fregar tots els plats que hi havíen del menjar i del sopar d'ahir. No m'agrada fregar! A la tarda vam agafar les bicicletes i ens vam anar a fer una passejada súper llarga i cansada. Dillun

LA MEVA LLEGENDA DE SANT JORDI

Explica la llegenda que hi havia una princesa molt bonica en el regne d'un petit poble. La princesa era tan bonica que tots els prínceps es volien casar amb ella. El seu pare, volia que es casés amb el que tingués més poder i més regnes. Això a la princesa no li servia, perquè per molt maco que sigui i molt poder que tingui, si no li feien riure, no lo agradaven.  Els habitants del poble estaven desesperats, perquè volien anar al gran casament de la princesa però no sabien què fer perquè a la princesa li agradés algú. Anteriorment ja havien organitzat festes per conèixer l'adequat, però res servia. La princesa trista, sempre sortia a la mateixa hora després de dinar a fer una passejada amb el seu cavall. Fins que un dia el cavall va començar a córrer sense control amb la princesa muntada i la princesa veient que el cavall no tenia intenció de parar, es va veure obligada a saltar del cavall, amb tan mala sort que va caure en un roser ple d'espines.

SEGONA PART D'INVESTIGACIÓ

Lope Félix de Vega y Carpio  nació en Madrid en el año 1562. Desde la infancia demostró facilidad para las letras, escribiendo poesias en español y latín, traducciones y primeras comedias. Estudió en el Colegio Imperial de los Jesuitas y posteriormente estudió en la Universidad e incluso se ordenó como sacerdote, influenciado por el Obispo de Ávila. Vivió una vida de pasiones intensas, desde su enamoramiento a los diecisiete años, de Elena Osorio, hasta sus varios matrimonios, deslices y aventuras, y en intermedios se volcó al sacerdocio. Aunque de cuna humilde, su destreza literaria lo llevó a codearse con la nobleza de la época. Tuvo amistades cortesanas influyentes y perteneció a varias congregaciones religiosas, lo que le valió ingresos y su título de Fray que se suele anteponer a su nombre. Falleció en Madrid en 1635 y sus restos depositados en la Iglesia de San Sebastián. Llibre: El peregrino en su patria (1604) Ramon Llull,  va néixer el 1232 a la ciutat de Mal

ELS MACARRONS GRATINATS DE LA IAIA....

Aquesta recepta és única i exclusiva de la meva àvia, la meva àvia li va donar la recepta a la meva mare, però no li surten igual. Són els únics macarrons gratinats que m'agraden, encara que la beixamel no m'agrada, la de l'àvia sí. Estan per llepar-se els dits ... INGREDIENTS 400 gr de carn picada (porc o vedella) 250 gr de pasta de macarrons 60 o 70 gr de mantega 500 cl llet 1 pot de tomàquet fregit de 400 gr 2 dolls d'oli 50 gr de formatge per gratinar 2 cullerades de farina Sal, pebre, orenga i nou moscada. PASSOS A SEGUIR Coem la pasta en aigua amb sal i una cullerada de mantega. Salpebrem la carn. En una paella posem la carn amb 2 dolls d'oli i la fregim. Quan agafi color afegim el pot de tomàquet fregit, i hi afegim una mica de sal i l'orenga. Ho deixem a part.   En una altre cassola preparem la beixamel amb les 2 cullerades de farina, la mantega, nou moscada i la llet, fins que espesseixi. FINALMENT, En un recipient de forn P

Travel Maldivas

INFORMACIÓ MALDIVES La República de les Maldives és un arxipèlag format per prop de 1200 illes coral·lines, situat en l'Oceà Índic. L'idioma oficial parlat a Maldives és el divehi la religió oficial de les Maldives és l'Islam Sunita, Les temperatures són càlides durant tot l'any, entre uns 25º i 30º. La moneda oficial de les Maldives és la rupia de les Maldives (MVR), o Rufiyaa. El plat estrella és el peix. Tonyina en aquest cas. Pots transportar-te a partir de ferris públics, hidroavió o speed boat que són llanxes ràpides. MALDIVES: Quan sigui major d'edat m'agradaria anar-me'n a les Maldives amb els meus amics, és la meva illa preferida des de fa molt de temps, sobretot per la seva aigua cristal·lina i tota la seva fauna marina. Ens aniríem el 12 de març de 2021, i tornaríem el 16 de març de 2021. VOLS: 922€ 15:25 - 9: 00 + 1 BCN - MLE, Qatar Airways (13h 35m) 10:15-20:25 MLE - BCN, Qatar Airways (1

CARNAVAL

És una Celebració pertanyent al calendari lunar. Per aquest motiu, és una festa mòbil que se celebra set setmanas després de la primera lluna plena passat el solstici d'hivern. El carnaval combina elements com ara disfresses, grups que canten cobles, desfilades i festes al carrer. Malgrat les diferències que la seva celebració presenta al món, la seva característica comuna és la de ser un període de permissivitat i cert descontrol. L'origen de la seva celebració sembla probable que estigui a les festes paganes, com les que es realitzaven en honor a Bacus, el déu romà del vi, les saturnals i les lupercales romanes, o les que es realitzaven en honor del bou Apis a Egipte. Segons alguns historiadors, els orígens d'aquesta festivitat es remuntarien a la Sumèria i Egipte antics, fa més de 5000 anys, amb celebracions molt semblants en l'època de l'Imperi romà, des d'on es va expandir el costum per Europa, sent portat a Amèrica per els navegants espanyols i portug